در این پست در مورد ضررهای گیاهخواری صحبت می کنیم

رژیم غذایی خام گیاه خواری یک زیرمجموعه از گیاهخواری است. مانند گیاهخواری، تمام غذاهای حیوانی از این رژیم غذایی حذف می‌شوند. سپس مفهوم خام‌خواری به آن اضافه می‌شود به این معنی که غذاها باید به طور کاملا خام یا به صورت گرم در دمای زیر ۴۰-۴۸ درجه سانتیگراد مصرف شوند. با وجود تمام مزایایی که رژیم خام گیاهخواری دارد ممکن است برخی از خطرات را نیز برای سلامتی ایجاد کند، به ویژه هنگامی که به خوبی برنامه‌ریزی نشده باشد.در این مقاله مهمترین مضرات خام گیاهخواری بررسی خواهد شد. با ما همراه باشید!

مضرات خام گیاهخواری
مضرات خام گیاهخواری
۱. ممکن است به لحاظ تغذیه‌ای، متعادل نباشد

رژیم‌های وگان می‌توانند برای تمام مراحل زندگی مناسب باشند – البته در صورتی که آن‌ها را به خوبی برنامه‌ریزی کنید.

یکی از پیش نیازهای رژیم گیاهخواری که به خوبی برنامه‌ریزی شده اطمینان از این است که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. شما می‌توانید این کار را یا با مصرف غذاهای غنی‌شده و یا با مصرف برای جبران مواد مغذی که به طور طبیعی کم هستند، انجام دهید.

ویتامین ۱۲B یک نمونه از مواد مغذی است که به طور طبیعی در رژیم غذایی خام گیاه خواری وجود ندارد. کمبود این ویتامین می‌تواند منجر به کم خونی، آسیب دیدن سیستم عصبی، ناباروری، بیماری قلبی و تحلیل رفتن استخوان‌ها شود.

در حالی که هر فرد می‌تواند با کمبود سطح ویتامین ۱۲B  مواجه باشد، وگان‌هایی که این ویتامین را مصرف نمی‌کنند، بیش از بقیه در معرض خطر ابتلا به این کمبود قرار دارند.

در واقع یک مطالعه نشان داد ۱۰۰٪ از شرکت‌کنندگان پس از دنبال کردن رژیم غذایی خام گیاه خواری کم‌تر از ۲.۴ میکروگرم ویتامین ۱۲B  توصیه شده در روز را دریافت کرده بودند. علاوه بر این، بیش از یک سوم از شرکت‌کنندگان در زمان انجام مطالعه، کمبود ویتامین ۱۲B  داشتند.

با این حال، استفاده از ‌ها اغلب در رژیم غذایی خام گیاه خواری توصیه نمی‌شود، زیرا اعتقاد بر این است که می‌توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز را از غذاهای خام به تنهایی دریافت کنید. این امر می‌تواند خطر ابتلا به کمبود مواد مغذی را افزایش دهد.

رژیم‌های غذایی خام گیاه خواری همچنین کلسیم و ویتامین D کمی را به بدن می‌رسانند و طرفداران آن اغلب از مصرف نمک یددار منع می‌شوند، روندی که ممکن است شما را بیش‌تر در معرض خطر کمبود مواد مغذی قرار دهد.
۲. ممکن است عضلات و استخوان‌ها را ضعیف کند

چندین جنبه از رژیم غذایی خام گیاه خواری می‌تواند باعث ضعیف شدن عضلات و استخوان‌ها شود.

اولا این‌که در این نوع رژیم غذایی کلسیم و ویتامین D بسیار کمی وجود دارد – دو ماده‌ی مغذی که برای داشتن استخوان‌های محکم ضروری هستند.

در یک مطالعه، افرادی که رژیم غذایی خام گیاه خواری را انتخاب کرده‌ بودند، مواد معدنی و تراکم استخوانی پایین‌تری داشتند نسبت به کسانی که رژیم غذایی استاندارد آمریکایی را دنبال می‌کردند.

برخی از کسانی که رژیم غذایی خام گیاه خواری دارند ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بتواند ویتامین D را به میزان کافی دریافت کنند.

با این حال، افراد مسن، کسانی که در عرض جغرافیایی شمالی زندگی می‌کنند یا کسانی که دارای پوست تیره هستند، ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به طور مداوم قادر به تولید ویتامین D نباشند.

علاوه بر این، یک رژیم غذایی خام گیاه خواری دارای پروتئین بسیار کمی است (معمولا کم‌تر از ۱۰ درصد کل کالری که به طور روزانه دریافت می‌کنید.)

اگر چه ممکن است این سطوح پایین پروتئین، به لحاظ تئوری برای پاسخگویی به نیازهای اولیه‌ی بیولوژیک کافی باشد، اما برخی شواهد، مصرف بیش‌تر پروتئین را به استخوان‌های محکم‌تر و قوی‌تر مرتبط می‌دانند.

پروتئین همچنین برای حفظ توده‌ی عضلانی مهم است، به خصوص در دوره‌های مصرف کالری کم که منجر به کاهش وزن می‌شود (چیزی که می‌توان از این رژیم انتظار داشت).

مطلب مرتبظ: خام گیاه خواری: ۴ فایده و ۲۱ باید و نباید خوراکی های خام گیاه خواری
۳. می‌تواند پوسیدگی دندان را افزایش دهد

از مضرات خام گیاهخواری این است که ممکن است احتمال پوسیدگی دندان را افزایش دهند.

این تاثیر منفی به خصوص در مورد رژیم‌های غذایی که شامل مقدار زیادی از مرکبات و انواع توت است، صدق می‌کند.

این میو‌ه‌ها بیش‌تر اسیدی هستند و احتمالا باعث فرسایش مینای دندان می‌شوند.

در یک مطالعه، ۹۷.۷٪ از افراد که یک رژیم غذایی خام گیاه خواری را دنبال می‌کردند پوسیدگی دندان را تا حدی تجربه کردند، در مقایسه با فقط ۸۶.۸٪ در گروه شاهد که با این اختلال مواجه شدند.

با این حال، قبل از نتیجه‌گیری‌های قطعی‌تر مطالعات بیش‌تری باید انجام شود.
۴. می‌تواند احتمال باروری را کاهش دهد

یکی دیگر از مضرات خام گیاهخواری این است که می‌تواند سطح باروری را کاهش دهد.

در یک مطالعه ۷۰٪ از ن پس از دنبال کردن رژیم غذایی خام گیاه خواری بی‌نظمی را در چرخه‌ی قاعدگی خود تجربه کردند. به علاوه، حدود یک سوم از آن‌ها آمنوره پیشرفته را تجربه کردند – اختلالی که در اثر آن قاعدگی به طور کامل متوقف می‌شود.

علاوه بر این، مشاهده شد که هر چه نسبت غذاهای خام بالاتر باشد، اثرات آن قوی‌تر است. محققان نشان دادند احتمال بروز آمنوره در نی که تنها غذاهای خام مصرف می‌کنند هفت برابر بیش‌تر از سایر ن است.

دانشمندان همچنین اظهار داشته‌اند که یکی از دلایل اصلی تاثیر خام گیاه خواری بر میزان باروری زان، کالری کمی است که دارد. این امر باعث می‌شود وزن ن  به میزان بیش از حد کاهش بیابد و توانایی‌شان برای قاعده شدن نیز کم شود.
* خلاصه مضرات خام گیاهخواری

رژیم غذایی خام گیاه خواری بدون مصرف ‌ها می‌تواند کمبود ویتامین ۱۲B ، ید، کلسیم و ویتامین D را سبب شود و در عین حال هم پروتئین و هم کالری کمی به بدن می‌رساند و منجر به بروز یک سری مشکلات سلامتی می‌شود. این برنامه‌ی غذایی همچنین ممکن است باعث خراب شدن دندان و مشکلات باروری شود.
کلام پایانی

یک رژیم غذایی خام گیاه خواری میوه‌های مفید، سبزیجات، آجیل، دانه‌ها و غلات جوانه زده و حبوبات را شامل می‌شود که ممکن است خطر ابتلا به بیماری دیابت و بیماری‌های قلبی را پایین بیاورد و به کاهش وزن و هضم نیز کمک می‌کند.

با این حال، اگر این رژیم غذایی را به درستی برنامه‌ریزی نکنید، ممکن است خطر ابتلا به کمبود مواد مغذی، ناباروری و ضعف عضلات، ضعیف شدن استخوان و پوسیدگی دندان را افزایش دهد.

اگر تصمیم دارید رژیم غذایی خام گیاه خواری را امتحان کنید، اطمینان حاصل کنید که کالری کافی به بدن‌تان می‌رساند. همچنین بهتر است ‌ها را هر زمان که نیاز دارید برای تامین کردن نیازهای تغذیه‌ای روزانه‌تان، مصرف کنید.
ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده -سارا فیضی

منبع: هلث لاین


منوتو نیوز غذایی ,رژیم ,گیاه ,خواری ,ویتامین ,ممکن ,گیاه خواری ,رژیم غذایی ,مواد مغذی ,پوسیدگی دندان ,خوبی برنامه‌ریزی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ماهان وب دانلود آهنگ و فیلم زاگرس چت|چت روم زاگرس|چت زاگرس|چت|چت روم شبکه اجتماعی وبکو هتل متل گروه فرهنگی اسرا تکنولوژی از درک تا احترام::نیلوفرحقیقت دیجی پلاس